Forum www.tirpo2.fora.pl Strona Główna www.tirpo2.fora.pl
Forum kierunku TiR na Politechnice Opolskiej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Obługa Ruchu Turystycznego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tirpo2.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zique




Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 12:53, 25 Sty 2009    Temat postu: Obługa Ruchu Turystycznego

Pewnie Wam się przyda ; ]

[link widoczny dla zalogowanych] to są moje notatki

Jak czegoś w nich brakuje to napiszcie mi. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zique dnia Nie 12:54, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monyq em




Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:17, 25 Sty 2009    Temat postu:

dzieki!! na pewno sie przyda;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zique




Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 17:30, 26 Sty 2009    Temat postu:

Jak możecie to skomentujcie czy czegos brakuje w tych notatkach. dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serfer




Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZAKON

PostWysłany: Śro 16:11, 28 Sty 2009    Temat postu:

To co dałeś to ponoć wszystko, brakuje tylko tego co teraz we wtorek dawała do przepisania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazi




Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 16:47, 28 Sty 2009    Temat postu:

to co może ktoś wrzuci wczorajszy "wykład" jak ma ;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suska1




Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:29, 28 Sty 2009    Temat postu:

JAKOŚĆ TO:
- pewien stopień doskonałości produktu,
- zgodność produktu z wymaganiami nabywcy,
- przydatność użytkowa produktu,
- zespół cech i właściwości danego produktu, sprawiający, że zaspokaja on potrzeby nabywcy.

JAKOŚĆ ( Amerykańskie Stowarzyszenie Kontroli Jakości), to suma cech produktu lub usługi decydująca o zdolności danego wyrobu do zaspokajania określonych potrzeb.

JAKOŚĆ – zespół właściwości i charakterystyk liczbowych wyrobu czy usługi, które wpływają na zdolność zaspokojenia potrzeb.

Koncepcja Kompleksowego Zarządzania Jakością – jakość jako lepsze spełnianie potrzeb klientów, wzrost produktywności, redukcje kosztów, poprawę zdolności konkurencyjnych, poprawę klimatu pracy, nowy wymiar relacji międzyludzkich itp.

JAKOŚĆ PRODUKTU WERYFIKUJE DOPIERO KLIENT, KTÓRY OCENIA STOPIEŃ, W JAKIM PRODUKT ZASPOKAJA POTRZEBY.

Jakość oczekiwana tworzy się w umyśle klienta pod wpływem takich czynników, jak:
- potrzeby osobiste,
- dotychczasowe doświadczenia,
- działania marketingowe przedsiębiorstwa (np. reklama),
- wizerunek przedsiębiorstwa, wyobrażenia nabywcy o przedsiębiorstwie,
- opinie innych nabywców produktu,
- usługi firm o podobnym profilu,
- dotrzymanie obietnicy rezerwacji.

Jakość doświadczona w trakcie korzystania z usługi jest porównywana z jakością oczekiwaną , dając w rezultacie jakość uświadomioną, będącą ostateczną opinią konsumenta na temat jakości danego produktu.

JAKOŚĆ (WTO), to spełnienie za ustaloną i przyjętą cenę wszystkich zgodnych z prawem żądań i oczekiwań klienta, przy jednoczesnym przestrzeganiu wymagań jakościowych w odniesieniu do bezpieczeństwa, higieny i dostępności usług turystycznych oraz harmonii środowiska ludzkiego i przyrodniczego.
KRYTERIA, którymi posługują się konsumenci, dokonując oceny:
- dostępność usług (lokalizacja punktów sprzedaży, godziny otwarcia, czas oczekiwania na realizację usług),
- informacja o usługach firmy (dostępność informacji),
- kompetencja (fachowość personelu),
- uprzejmość obsługi,
- wrażliwość personelu (chęć zaoferowania klientom bezzwłocznej pomocy),
- zaufanie do przedsiębiorcy (wiarygodność i rzetelność firmy i jej pracowników),
- odpowiedzialność przedsiębiorcy,
- bezpieczeństwo,
- rodzaj stosowanych środków materialnych –materialne elementy usługi (stan placówki, jej wyposażenie, estetyka, użyte kolory, ubiór personelu),
- znajomość i zrozumienie potrzeb nabywców.

KONCEPCJA KOMPLEKSOWEGO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ (TQM)
- koncepcja zarządzania firmą poprzez zaangażowanie wszystkich członków organizacji w proces poprawy jakości wyrobu (usługi), swojej działalności i celów organizacji, zakładająca ciągłe dążenie do zaspokojenia potrzeb i oczekiwań klienta.

Jednym z podstawowych warunków wdrożenia TQM w usługach turystycznych jest także wytworzenie właściwego wizerunku firmy – jako firmy zorientowanej na jakość. Uświadomienie konsumentom, że podejmując decyzję o zakupie danego produktu, powinni zwracać uwagę nie na cenę, ale przede wszystkim na jego jakość, sprawi, że nakłady na podniesienie jakości własnej oferty przyniosą oczekiwane rezultaty.

Miarą jakości jest stopień spełnienia rzeczywistych wymagań klienta.
Jakość usług turystycznych:
- jakość pojedynczej usługi lub jednorodnej grupy asortymentowej usług turystycznych,
jakość produktu turystycznego jako kompleksu świadczeń, wyrażającego się za pośrednictwem wszystkich dóbr i usług nabywanych przez turystę w związku z wyjazdem poza miejsce stałego zamieszkania, zarówno przed rozpoczęciem podróży, w jej trakcie i w czasie pobytu poza stałym miejscem zamieszkania, a także po jej zakończeniu.

Problematyka jakości w turystyce:
- jakość usługi – poprzez ocenę parametrów jakie spełnia określona usługa, kształtująca potrzeby konsumentów usług turystycznych,
- jakość obsługi – za pośrednictwem oceny stanu kontaktów firmy turystycznej z usługobiorcami, a przede wszystkim personelu obsługującego nabywców.

Ocena jakości usługi turystów:
- liczba reklamacji,
- lojalność klientów,
- czas realizowania usługi,
- koszty jakości,
- wskaźnik ekonomiczne oceny funkcjonowania przedsiębiorstwa (sprzedaż, wynik finansowy),
- wskaźniki odzwierciedlające poziom jakości usług – stopień zadowolenia klienta,
Ocena jakości obsługi klienta:
- dostępność usług (czasową i przestrzenną),
- skuteczne spełnienie celu usługi,
- bezpieczną realizację usługi,
- trwałość efektu usługi,
- szybkość realizacji,
- minimalizację wkładu materiałowego w realizację usługi,
- minimalizację wkładu finansowego usługobiorcy,
- maksymalizację efektu skierowanego na klienta,
- kulturę obsługi klienta (w tym kwalifikacje)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zique




Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 22:14, 28 Sty 2009    Temat postu:

A tu są 2 ostatnie wykłady. Pozdro

[link widoczny dla zalogowanych]

Małe sprostowanie tam do jednego punktu umów:

Warunki, które dotyczą wszystkich organizowanych przez konkretnego organizatora i zawierają postanowienia dotyczące zawarcia lub rozwiązania umowy, prawa odstąpienia od umowy z podaniem wysokości odstępnego warunków płatności , zgłoszenia reklamacji odpowiedzialności odszkodowawczej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zique dnia Czw 19:39, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waga




Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:34, 02 Lut 2009    Temat postu:

a kiedy beda wyniki egzaminu????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazi




Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 15:55, 02 Lut 2009    Temat postu:

jutro w sekretariacie ma być lista osób, które nie zaliczyły. A kto jaką dokładnie ocene dostał to się chyba dowiemy dopiero 9.02 na wpisach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KID CAPRI




Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:36, 07 Lut 2009    Temat postu:

Pamieta ktos jeszcze pytanka z obu grup ? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olewka




Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lędziny

PostWysłany: Sob 18:57, 07 Lut 2009    Temat postu:

pytania z mojej grupy( bodajże B):
1. Wyjaśnij pojęcia:
- umowa
- jakość
- ruch turystyczny
2. Baza noclegowa wg. WTO
3. Fazy organizacji imprezy turystycznej
4. Jakość usługi klienta
5. Wymień elementy umowy(?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez olewka dnia Sob 18:58, 07 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zique




Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 22:40, 07 Lut 2009    Temat postu:

- opisz formy obslugi ruchu turystycznego

- co to jest transport wg WTO

- wymien elementy umowy ( chodzilo chyba o umowe mieszana)

- definicje: turystyka, umowa o dzielo ( chyba)

tyle pamietam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KID CAPRI




Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:32, 08 Lut 2009    Temat postu:

Dzieki Wink

ALe chyba umowy o dzielo to takiej definicji raczej nie moglo byc....

A jesli chodzi o formy obslugi to co dokladnie bylo prawidlową odpowiedzią ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubaster
Administrator



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:32, 08 Lut 2009    Temat postu:

a ma ktoś może jeszcze inne materiały oprócz tych zamieszczonych?;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perełka




Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:10, 08 Lut 2009    Temat postu:

Ma ktoś może wyniki pierwszego koła osób które nie zaliczyły, bo nawet nie wiem czy mam jutro przyjść na poprawę??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tirpo2.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin